Mina valisin kolmanda teema valikust praktilise ülesande.

Mina katsetan sellist keskkonda nagu Õpiveeb. Olen selle leheküljega küll varem kokku puutunud, aga vahepeal on Tebo teinud mitmeid muutuseid. Kuna meie koolis, kus töötan, toetatakse väga erinevate keskkondade kasutamist ja katsetamist, siis on mul võimalus Õpiveebi tasulist varianti katsetada.

Esiteks on avalehel “Kogumikud”, mida saab õpetaja enda materjalide sorteerimiseks kasutada. Ehk siis teha kaustad (näiteks 6.klassi eesti keel, 5.klassi kirjandus jne). Sama menüü all on ka “Materjelid” ehk kõik materjalid, mida õpetaja endale loonud või salvestanud on. Samuti saab “Materjalid” nupu alt õpetaja hakata looma teste, ülesandeid jne, aga nendest kirjutan lõigus, kus “Minu profiil” nupust räägin.

Teiseks on menüüribal “Grupid”, kus õpetajal on võimalus luua uusi gruppe, liituda grupiga ja näha kõiki õpilasi. Vajutades loodud ülesande peale, on näha kõiki sellel grupile antud ülesanded, liikmed ja grupiseaded. Liikmete alt on võimalus muuta ka õpilaste paroole, kui need on kellelgi ununenud. Meie koolis lõi grupid IT-juht ja lisas õpetajad sinna juurde. Mis tekitas palju segadust, oli see, et õpilased hakkasid endale ka ise kontot tegema ja alguses ei saanud mitmed õpilased aru, miks neil pole ülesannet. Asi oligi selles, et õpilane oli vale kasutajakontoga sisse loginud. Tihti võttis see õpetajatel tunnis liiga kaua aega, et lahendada.

Kolmandaks on “Õppevara”, mille alt saab otsida teiste õpetajate loodud ülesandeid, teste, kontrolltöid jne.

Eesti keele ja kirjanduse õpetajana olen enda profiili alt valinud just endale sobivad õppeained ja klassid. Neid saab alati muuta. Samuti on võimalik valida, mis liiki ülesandega on tegemist. Näiteks võib-olla soovib õpetaja otsida ainult faile või kontrolltöid.

Neljandaks on “Minu profiil”, kus on võimalik muuta enda nime, õppeained, klasse ja nagu enne mainitud, siis luua ka ülesandeid.

Võimalus on:

  • Lisada fail – pdf, doc(x), ppt(x) jne
  • Lisada veebilink – näiteks Youtube’i link, LearningApps vms
  • Kirjuta tekst – võimalus lisada ja vormindada teksti ning lisada ka pilte
  • Loo test – annab õpilastele tagasisidet, kas vastus oli õige või mitte. Testi saab õpilane korduvalt teha. Harjutuste võimalusi: valikvastused ühe ja mitme õige vastusega, lühivastus, arvvastus
  • Lünkharjutus – Õpilased saavad kohe ülevaate enda vastuse õigsusest
  • Kontrolltöö – sarnane nagu test, aga lahendada saab ühe korra. Harjutuste võimalusi: valikvastused ühe ja mitme õige vastusega, lühivastus, vabavastus, arvvastus
  • Ülesanne – võimalus lisada tekst ja samuti faile

Õpiveeb annab õpetajale kiire võimaluse kontrollida õpilase teadmisi. Alguses on kindlasti keeruline kogu sisse logimise protsess, aga selleks maksabki võtta täiesti eraldi tund.

Kindlasti on Õpiveeb koht, mida õpetaja peab enne tundma õppima ja alguses võttab testide loomine enam aega, aga samas jällegi parandamise pealt säästab aega tunduvalt.

Ise arvan, et sellised keskkonnad sobivad rohkem näiteks teadmiste kaardistamiseks, sest eesti keeles või kirjanduses ei teeks ma ühtegi kontrolltööd ainult valikvastustega. Tihti tahavad kontrolltööd või näiteks ka lugemiskontrollid sellist liiki harjutusi, mida pole arvutis nii lihtne teha. Samuti tean enda kogemusest, et see annab õpilastele väga hea võimaluse küsimused endale salvestada või kuvatõmmiseid teha ja töid edasi jagada.